מרד גטו עזה

אם הכותרת הזאת נראית לכם כפרובוקציה, עיינו בבקשה בנתונים שלהלן:

הטילים שנשלחים אלינו מדי יום מייצגים כמיליון ושמונה מאות אלף פלסטינים הנתונים בסגר שהטילה עליהם ישראל לפני כ-7 שנים. רצועת עזה היא אחד מהאזורים הצפופים ביותר על פני כדור הארץ וגם אחד מהעניים ביותר. ברצועת עזה כ- 150 אלף מובטלים (כ-40 אחוז מכוח העבודה), וכמיליון צעירים מתחת לגיל 18 שהם נטולי עתיד, נטולי תקווה, ובלי שום יכולת לצאת מתוך 365 הקילומטרים הרבועים שבו הם כלואים. המשבר הכלכלי המתמשך, שהוא תוצאה ישירה של הסגר, דרדר את איכות החיים ברצועת עזה (שירותים, תשתיות, איכות מים, אספקת חשמל ודלק) לרמה נמוכה אפילו על פי סטנדרטים של העולם השלישי.

גטו עזה.

אין לי שום אהדה לחמאס. אסור שאלוהים יקבל תפקיד בסכסוך בין שני העמים, והטילים בדיאלוג הזה הם אמצעי קומוניקטיבי מחורבן. בלשון המעטה. אבל חייבים להודות: דרישות חמאס להפסקת אש נכונות וצודקות. ישראל חייבת להסיר את המצור מגטו עזה לאלתר.

נ.ב.

ועכשיו, כשאתם קוראים את הדברים האלה, הקדישו רגע אחד של געגוע לימים שבהם תהיתם אם אי פעם יבוא שלום. ביולי 2014 אפילו התהייה הזאת כבר הפכה לנוסטלגיה.

2 תגובות בנושא “מרד גטו עזה

  1. Smadar

    Thank you Agur , very well said!i can't belive this is happening all over again and no one is stopping these criminals. Some are even incuraging them to continue the murder and dissruction like our prime minister here in Canada.

  2. שחר תל-דן

    אמרתם לצאת מעזה.. יצאנו ומה קרה? מעניין מה יקרה אם נתיר לאניות כניסה חופשית לנמל עזה ואולי נאפשר לכמה אזרחים טובים שרוצים לעבוד בישראל לצאת ולהתפרנס, האם ארגון החותר להשמדתה של כל מדינת ישראל, ינצל או לא ינצל את המצב החדש להתחמשות לחבלה, טרור ורצח? אף אחד לא יהיה פה מרוצה עד שלא יפילו לנו מטוס נוסעים או ירצחו לנו חדר אוכל בקיבוץ? וממה הכל התחיל? למה המטנו מצור על עזה, משהו בכלל זוכר? או מתעניין? האם לא חטפו לנו חייל? האם לא ירו עלינו טילים? ברור שהתנאים שם קשים ובמיוחד בתקופה זאת… אבל יש סיוע הומניטרי.. יש הברחות מהמנהרות בלי עין הרע… אם זה היה תלוי בי הייתי חופר תעלת מי ים עמוקה מסביב לאזור הארור הזה ומנתק אותו פיזית מיבשת אסיה ואז אולי יבינו שם שכדאי לבנות בית ספר חדש או עוד בית חולים מאשר פאקינג מנהרה מבוטנת חדשה שעולה מליוני שקלים לבנות, שהשד יודע כיצד מימן החמ"ס את בנייתה, שהרי המצב הכלכלי שם כל כך קשה….
    Just now · Like

סגור לתגובות.